Gå videre til innhold
Arbeidsgjengen fra Bodø Industri sammen med eventbyrået Folkeliv AS.
Arbeidsgjengen fra Bodø Industri sammen med eventbyrået Folkeliv AS.

Pressemelding -

Et verdifullt samarbeid

Regionansvarlig for NHOs prosjekt Ringer i Vannet i Trøndelag og Nordland – Janne Krohn-Hansen - var så heldig å bli invitert til Nordvik-konsernets sommerfest og ble der vitne til et stjerneeksempel på hvordan to medlemsbedrifter kan skape merverdi for hverandre. Essensen i Ringer i Vannet er nettopp å koble to medlemsbedrifter sammen – èn bedrift som har en intensjon om å bidra til at flere mennesker med redusert funksjonsevne kommer i praksis og etter hvert i jobb – og den andre; en arbeid- og inkluderingsbedrift som hjelper mennesker ut av uføret og inn mot arbeidsmarkedet. «Vi skaper arbeidstakere» - som Bodø Industri så tydelig signaliserer i sitt slagord.

Daglig leder Børge Bøyum er full av lovord om samarbeidet med Nordvik. Christian Nordvik er like raus i sin omtale av Bodø Industri og hva de har fått til i fellesskap bare det siste året. Når disse to herrer setter seg sammen for å se på ulike arenaer for samarbeid så skjer det noe. Hva som skjer er ikke godt å få tak på, men at noen blir mer kreativ sammen med andre er helt klart.

Nordvik og Bodø Industri har i tillegg til å samarbeide om å redusere utenforskapet også funnet andre arenaer for samarbeid som har vært nyttig for begge parter. Bodø Industri ble invitert inn som mannskap da det skulle rigges et gedigent telt som rommet 420 mennesker til bespisning og sommerfest. - Dette er ikke dagligdagse oppgaver for verken ansatte eller kandidater, og teltet hadde neppe blitt ferdigstilt i tide hadde det ikke vært for den entusiasmen og arbeidsgleden som oppsto, godt inspirert av ansatte i Nordvik som er både hyggelig og inkluderende. God stemning smitter gjerne – sier Børge Bøyum. Det er god entusiasme i alle avdelinger i dette konsernet, og det er sjelden vare. Nordvik er en bedrift som ikke bare sier at de skal bidra – de gjør det. En tydelig motor, klare standpunkt om inkludering og et tydelig signal til NAV om behovet for aktører som er tilstede for bedriften og som kvalifiserer kandidatene.

Og han fortsetter: -Alle blir likestilt i slike situasjoner, alle må dra i samme retning og følelsen av å få til noe sammen med andre – å bli sett og hørt og tatt på alvor – den skal ikke undervurderes. Nordvik har rom til å feire seg selv men lar samtidig en ekstern aktør få ta del i forberedelsene til begivenheten – alle iført Nordviks hettegensere.

Bodø Industri er opptatt av å finne oppgaver til sine kandidater som gir nettopp entusiasme og prestasjonsglede. Det var derfor ikke vanskelig å si ja til en bedrift som stadig stiller opp for Bodø Industri. En kandidat er allerede i lærekontrakt i Bodø, 4-6 kandidater er i ferd med å bygge opp serviceteam der de tar godt vare på kundene, serverer kaffe, kjører demobiler, vasker og polerer – her får kandidatene mulighet til å vise hva de kan. Bøyum presiserer at oppgavene som kandidatene utfører ikke fortrenger andre arbeidsplasser; dette er oppgaver «til overs» som ansatte ikke rekker å gjøre. Her fyller de tomrom og tetter samtidig hullet i CV`n. Nordvik har rekruttert flere kandidater også andre steder i Nordland og Trøndelag, bl.a. i Namsos, Mo i Rana og i Narvik.

At konsernet Nordvik har forankret sin vilje til å bidra til arbeidsinkludering ble understreket under sommerfesten da konsernsjef Thor Allan Nordvik kom med en sterk oppfordring til å ta aktivt del i Ringer i Vannet-satsingen. Et trønderhjerte kan bli rørt av mindre! Og Bodø Industri har allerede fått nye riggeoppdrag.

Av: Janne Krohn-Hansen, Ringer i Vannet.

Emner


Nordvik AS har bilbutikker i Bodø, Bjerka, Brønnøysund, Fauske, Harstad, Leknes, Mosjøen, Mo i Rana, Namsos, Narvik, Steinkjer, Sortland og Svolvær. I tillegg har bedriften verksteder i Andøy, Bodø, Bjerka, Brønnøysund, Glomfjord, Halsa, Harstad, Leknes, Mosjøen, Mo i Rana, Namsos, Narvik, Steinkjer, Sortland, Svolvær og Ulvsvåg.

Helt siden Nordvik ble etablert har vi holdt fast ved kjerneprinsippet om å bidra til samfunnet gjennom produkter og tjenester av høy kvalitet. Vår forretningsdrift og våre aktiviteter basert på dette kjerneprinsippet har skapt verdier, tillit og forretningsmetoder som gjennom årene er blitt en kilde til hvordan Nordvik ønsker å framstå.

Vårt mål er å ha bransjens mest fornøyde livstidskunder og de mest motiverte og kvalifiserte medarbeiderne.

Kontakter

June Karine Pedersen

June Karine Pedersen

Pressekontakt Kommunikasjonssjef - Nordvik Gruppen AS 938 59 347

Relatert innhold

Vi lever for å skape gode opplevelser

Nordvik Gruppen er et familiekonsern som består av tre divisjoner: Bil og mobilitet, Finans og investering og Eiendom. Bedriften ble etablert i 1960 og eies av Alexander, Christian og Fredrik Nordvik. Konsernet hadde en omsetning på 1,8 milliarder kroner og solgte i underkant av 4000 nye- og brukte biler i 2022.

Nordvik Gruppen AS
Verkstedveien 1
8008 Bodø
Norge